درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
به نظر ميرسد فعلي اخلاقي محسوب شود كه براي رسيدن به سود ومنفعتي ويا ترس وخوف از ضرر وزياني آن فعل رااتجام ندهيم وگرنه يك نوع معامله بحساب آيد.بعنوان مثال اگر من درمقابل يك فعل اخلاقي مبلغي دريافت كردم معامله نموده ام.حالا گيرم دريافت سود رابجاي الان درقيامت دريافت كنم.وچون من دينداربخاطرسودي مثلا بهشت ويا ترس از جهنم انفاق كردم يا كمك كردم به ديگران يك سرمايه گذاري بلند مدته.حالا اگر يك فرد غير ديندار بجاي من فعلي اخلاقي انجام داد چون منتظر سودي در هيچ زماني نيست ارزش اخلاقي كار او بيشتر متجلي ميشود.
پاسخ

فرمايش شما در نگاه اول قشنگ به نظر مي رسد؛ اما وقتي دقت مي کنيم اين يک مغالته اي بيش نيست. چرا که اخلاق را براي اين مي پسندند و ترجيحش مي دهند که سودمند است و پيروي هر مسلکي وقتي به اخلاق روي مي آورد کمرنگترين سودش(که البته مهمترين سودش است)، لذتي است که عمکرد اخلاقي براي هر فرد دارد. و دقت بفرماييد که بنده در اينجا از به اوج کمال و تعالي رسيدن در اخلاقي شدن سخن گفته ام و منکر وجه اخلاقي بودن در ديگر مسلکها نيستم.
+ ...... 
سلام اسم وبلاگتون تا خداست. اما مطالبي ک توي وبتون اومده شده قاطي پاطي خيلي مي بخشيد ک صريح صحبت مي کنم شده همه چي و هيچي!!!! ي نگاهي بنداز به عنوان مطالبتون و اسم وبتون!
پاسخ

سلام بر شما. ممنونم از تذکرتون. خب شايد حق با شما باشه؛ باشه نگاه مي اندازم ولي يه توضيح هم اجازه بديد که بدم: اونم اينکه خب در اسم "...تا خدا" شما جاي نقطه چين مي تونيد کلماتي رو بذاريد. انديشيدن تا خدا؛ حرکت فکر تا خدا؛ دفاع از دين تا خدا؛ عاشقي تا خدا؛ و و و با اين توضيح که در ذهن بنده اين بود که اسم وبلاگ رو اين طور انتخاب کردم بازم به نظرتون متناسب نيست؟ چون من اين طور انديشيدم و اسم وبلاگ رو اين طور شروع کردم.
سلام مطلب زيباي شما را در تالار گفتگوي مهدي بلاگ نقل قول نمودم
پاسخ

سلام بر شما. ممنونم. زنده باشيد.
کاربر گرامي، سلام
در تاريخ سه شنبه 93 ارديبهشت 9 نوشته شما با عنوان اخلاق گرايي سکولار يا ديني ؟ برگزيده شده و در جايگاه پيوندها در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب وستا و دبير سرويس آن ســين.ميــــم بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
پاسخ

سلام بر شما. ممنونم. موفق و پاينده باشيد.